Sikker mail

Learnmark Horsens kan modtage sikker mail via info@learnmark.dk.

 

Hvad er sikker mail?

En sikker mail er en mail, som er signeret eller krypteret af afsenderen.

Signering er en digital underskrift, der sikrer, at indholdet i meddelelsen ikke er ændret, efter at den er afsendt, samt sikrer afsenderens identitet.

Kryptering sikrer, at en meddelelse kun kan læses af den rette modtager. Kryptering har samme funktion som en konvolut, der beskytter uvedkommende i at læse indholdet.

Vi anbefaler, at følsomme oplysninger sendes til skolen som krypteret mail.

 

Sådan sender du sikker mail som privatperson

Som privatperson, sender du sikker post via borger.dk

Læs mere og få vejledning til at sende sikker mail 

 

 

Sådan sender du sikker mail som virksomhed

En forudsætning for at sende sikker mail er, at du i dit mail-program har registreret det certifikat, der hører til adressen info@learnmark.dk. Certifikatet kan hentes på medarbejderignatur.dk ved at søge efter adressen info@learnmark.dk.

Virksomheder og myndigheder kan også benytte digital post.

skærmbillede

Når du har søgt efter adressen info@learnmark.dk, vil du se følgende:

Skærmbillede

Sender du sikker post på vegne af en virksomhed, anbefaler vi, at du kontakter din IT-afdeling for installation af certifikatet.

Sender du sikker post som privatperson, kan du bruge din almindelige mailkonto, men det kræver, at du installerer et  vCard, som du får adgang til, når du søger efter certifikatet.