Behandling af dine personoplysninger
På Learnmark Horsens behandler vi forskellige oplysninger om dig. I afsnittene herunder kan du finde mere information om, hvordan vi behandler oplysninger om dig. Afsnittene er inddelt efter forskellige relationer, du kan have til skolen. Læs mere nedenfor.
For dig, der henvender dig til Learnmark Horsens
Når du henvender dig til skolen, gemmer vi i udgangspunktet kun din henvendelse, så længe det er nødvendigt for at kunne besvare den. Derefter sletter vi som hovedregel din henvendelse.
Vi behandler kun de oplysninger, du selv sender til os, og kategorien af personoplysninger vil derfor afhænge af indholdet i din henvendelse.
I nogle tilfælde vil vi være forpligtede til at journalisere din henvendelse. Vi kan nemlig have behov for at dokumentere, at vi har modtaget den, og hvad vi har svaret dig. Vi vil også skulle gemme din henvendelse, hvis din henvendelse sker ift. en konkret sag.
Vores behandling sker i disse tilfælde med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra e om opgaver i samfundets interesse, jf. offentlighedslovens § 2 og 3.
For elever og kursister
Som elev eller kursist på Learnmark Horsens behandler vi dine personoplysninger i forbindelse med din uddannelse eller dit kursus. I nogle tilfælde overfører vi dine personoplysninger til eksterne, fx SU-styrelsen. Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, klasse, foto, karakterer, fravær og CPR-nummer.
I forbindelse med sagsbehandling af fx SPS-støtte kan det forekomme, at også kategorien følsomme oplysninger som fx helbredsoplysninger behandles.
Læs mere om personoplysninger for elever og kursister.
For ansatte
Som ansat på Learnmark Horsens (eller tidligere ansat) behandler vi dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovkrav og den kontrakt, som vi har indgået med dig. I nogle tilfælde overfører vi dine personoplysninger til eksterne, fx SKAT. Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, arbejdssted, eksamensbeviser og CPR-nummer. I forbindelse med sygemeldinger og barsel kan det forekomme, at også kategorien følsomme oplysninger som fx helbredsoplysninger behandles.
Læs mere om personoplysninger for ansatte.
For dig, der søger job på Learnmark Horsens
Når du sender en ansøgning til os, behandler vi de personoplysninger, vi har modtaget fra dig. Dine oplysninger behandles med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra e og artikel 9, stk. 2 litra f i det omfang, følsomme oplysninger indgår i ansættelsesprocessen (fx hvis der er særlige forhold omkring dit helbred).
Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer – og øvrige oplysninger som du skriver i din ansøgning.
Hvis din ansøgning ikke fører til ansættelse hos os, sletter vi dine personoplysningerne efter seks måneder.
Ved ansættelse af ledere kan eksterne konsulenter deltage i ansættelsesprocessen. Vi videregiver kun dine oplysninger, hvis vi har dit samtykke til det. Det kan fx være oplysninger i forbindelse med personlighedstests med hjemmel i databeskyttelseslovens §12 stk. 3. Tests slettes umiddelbart efter, at den opslåede stilling er blevet besat.
Hvis du opretter dig som bruger i vores rekrutteringssystem, giver du samtykke til, at vi må behandle dine oplysninger (jf. artikel 6 stk. 1 litra a). Du kan altid trække dit samtykke tilbage ved at slette din konto i rekrutteringssystemet.
For forældre og værger
Hvis du er forælder eller værge til en elev på skolen, der er under 18 år, behandler vi personoplysninger om dig – indtil eleven bliver 18 år eller forlader skolen. Dine oplysninger behandles med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra c og e og artikel 9 stk. 2 litra f.
Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer, unilogin og CPR-nummer. I særlige tilfælde behandler vi også følsomme oplysninger som fx helbredsoplysninger, hvis du eller dit barn oplyser os om det.
Vi indhenter og modtager oplysninger fra dig selv, dit barn, afgivende grundskoler og offentlige myndigheder.
For censorer og eksamenstilsyn
Hvis du er censor eller eksamenstilsyn, behandler vi få personoplysninger om dig. Dine oplysninger behandles med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra e.
Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, adresse, e-mail, telefonnummer og CPR-nummer.
Vi indhenter og modtager oplysninger fra den institution/skole, du ansat på, fra ministeriet, fra censorbureauer, fra arbejdsmarkedets parter eller dig selv.
Vi videregiver kun personoplysninger, hvis vi har lov (hjemmel) til det. Det kan fx være oplysninger om indtægtsforhold til SKAT eller oplysninger til fx ministerier. Videregivelse af personoplysninger til offentlige myndigheder sker med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra c og e samt databeskyttelseslovens §11 stk. 1.
For bestyrelsesmedlemmer
Vi behandler oplysninger om bestyrelsesmedlemmer på Learnmark Horsens. Dine oplysninger behandles med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra c og e.
I forbindelse med medlemskab af Learnmark Horsens bestyrelse, er det lovpligtigt, at du foruden dine personlige kontaktoplysninger også opgiver dit CPR-nummer. Disse oplysninger videregives til statslige myndigheder, bank og revisor. Derudover videregives navn og mailadresse til leverandøren af skolens bestyrelsessystem, som vi anvender for at holde styr på bestyrelsesdokumenter og kommunikere med bestyrelsen.
Vi modtager oplysninger fra den udpegningsberettigede organisation og dig selv.
Bestyrelsesmedlemmers data behandles og slettes på samme måde som ansattes data.
Udbetales honorar til bestyrelsesmedlemmer behandles data ligeledes på samme måde som ansattes data. Oplysninger i skolens bestyrelsessystem slettes, når du stopper i bestyrelsen. På virk.dk slettes din adresse efter 5 år fra fratrædelsestidspunktet.
For samarbejdspartnere og leverandører
Som samarbejdspartner eller leverandør behandler vi dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovkrav og den kontrakt, som vi har indgået med dig. Eksempler på personoplysninger, som vi behandler, er: navn, e-mail, telefonnummer og arbejdssted.
Læs mere om personoplysninger for samarbejdspartnere og leverandører.
For nyhedsbrevsmodtagere
Hvis du har givet samtykke til at modtage vores nyhedsbreve, behandler vi dine oplysninger med hjemmel i persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra a. De personoplysninger, vi behandler, er navn, e-mail, virksomhed, stilling og uddannelse.
Vi anvender dine oplysninger til administration af nyhedsbreve og tilpasning af indholdet. Vi forholder os til oplysninger om åbnings- og klikrate for selve nyhedsbrevene og forholder os til, hvilket indhold der bliver læst og klikket på. Vi analyserer ikke disse data for den enkelte bruger, men for et samlet antal brugere.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage via link i nyhedsmailen eller ved at sende en mail til os med besked om, at du trækker dit samtykke tilbage. Når du trækker dit samtykke tilbage, sletter vi dine oplysninger.
For brugere af learnmark.dk
Vi anvender cookies på vores hjemmeside. Udover nødvendige cookies, bestemmer du selv hvilke typer cookieinformation, vi må indsamle.
Vores behandling af nødvendige cookies sker med hjemmel i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, hvor vores legitime interesse består i at gøre det muligt for brugere at benytte vores hjemmesider.
Behandling af ikke-nødvendige cookies sker med samtykke jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a, når du giver samtykke til brug af cookies på vores hjemmesider.
Det varierer, hvor længe cookies opbevares på dit udstyr. Tiden regnes fra den seneste gang, du var inde på hjemmesiden. Efter udløb vil cookies automatisk blive slettet. Læs mere om vores brug af cookies i vores cookiepolitik. På denne side fremgår det også, hvordan dit samtykke kan ændres eller trækkes tilbage.
Sikkerhedsrelaterede formål
Som elev, kursist, ansat, besøgende eller registreret på Learnmark Horsens behandler vi dine personoplysninger i forbindelse med forskellige sikkerhedsrelaterede formål. Det kan være i forbindelse med identifikation af dig som bruger, videoovervågning, adgangskontrol, hjemmesidetrafik eller brugen af forskellige digitale platforme.
Læs mere om sikkerhedsrelaterede formål eller læs vores cookiepolitik.